Certyfikat Google
Wszyscy specjaliści Google Advertising Professional działają niezależnie jako reklamodawcy AdWords,
nie są zatrudnieni ani zatwierdzeni przez Google, nie są także agentami firmy Google. Takie zasady wynikają z polityki Google.
Dlaczego Google ?
W ciągu trwania kampanii możemy zmienić jej przekaz, dodać jakiś produkt lub usługę.

Twoją reklamę zobaczą tylko ci, którzy szukają takich produktów i usług jakie oferujesz.

To ty decydujesz o intensywności Twojej kampanii reklamowej.
Wybrane opinie ...
Kampania Linków sponsorowanych zmieniła nasz sposób patrzenia na marketing internetowy - uważamy, że jest to obecnie jedna z najlepszych inwestycji w e-marketing.
Joanna Schmidt
MOL Sp. z o.o.
Takie sĄ fakty ...
Google to najpopularniejsza wyszukiwarka ... Jak pokazują badania wyszukiwarka Google jest obecnie najpopularniejszą wyszukiwarką w Polsce (udział w rynku to ponad 90%). Dla porównania, to samo badanie wskazuje, że wykorzystanie Wp.pl kształtuje się na poziomie powyżej 2% a Onet.pl na poziomie nieco poniżej 2%.
Źródło: Gemius SA, gemiusTraffic www.ranking.pl

Dlaczego miałbyś płacić za reklamę skoro ... ?

Dlaczego miałbyś płacić za reklamę w postaci linków sponsorowanych skoro możesz zastosować tzw. pozycjonowanie, które nic nie kosztuje? Otóż, wbrew pozorom reklama płatna zwana linkami sponsorowanymi wcale nie jest ani droższa od "darmowego" pozycjonowania ani mniej efektywna. Powiedzmy sobie wprost, pozycjonowanie nic nie kosztuje. Dokładniej mówiąc, proces pozycjonowania w wyszukiwarce Google nic nie kosztuje. Kosztem w tym procesie jest usługa firm zewnętrznych polegająca na takich działaniach, które sztucznie "podnoszą" daną witrynę w wynikach wyszukiwania.
Poniżej możesz zapoznać się z porównaniem linków sponsorowanych i pozycjonowania w ujęciu różnych kategorii.


Kategoria: miejsce pojawiania się wyników wyszukiwania

Linki sponsorowane vs pozycjonowanie

Linki sponsorowane pojawiają się po prawej stronie wyników wyszukiwania lub na samej górze wyników wyszukiwania - reklamy oznaczone są jako "linki sponsorowane". W przypadku pozycjonowania, linki do serwisów widzimy poniżej górnych linków sponsorowanych, są to tzw. wyniki naturalne.

Kategoria: częstotliwość klikania internautów

Kliki internautow

Wyniki wyszukiwania na samej górze i po prawej stronie to obszary najczęstszego klikania internautów. Ponieważ linki sponsorowane nie wyróżniają się znacznie od wyników naturalnych większość internautów nie widzi różnicy pomiędzy linkami sponsorowanymi a wynikami naturalnymi. Ponadto, ponieważ informacje zawarte w linkach sponsorowanych są zgodne z tym czego poszukuje internauta nie są one odrzucane jako niechciana reklama.

Kategoria: koszty reklamy

linki sponsorowane: pozycjonowanie:
opłaty za reklamę brak opłat za informację o serwisie www
   
Pojawienie się witryny w wynikach naturalnych wyszukiwarki Google jest bezpłatne jednak za wykonane czynności (tzw. pozycjonowanie) w celu wypromowania witryny na najwyższe miejsca w wynikach naturalnych wyszukiwania firmy pobierają opłaty. Nie ma standardowej stawki za pozycjonowane słowo kluczowe / frazę, cena jest zależna od popularności danego słowa i waha się w granicach od 100 zł za 1 słowo mniej popularne do nawet 400zł za 1 słowo bardzo popularne, zwykle jest to opłata miesięczna. Najlepsze wyniki w pozycjonowaniu można osiągnąć dla zestawu tylko kilku słów kluczowych.

Linki sponsorowane są oczywiście płatną formą reklamy. Teoretycznie nie ma ograniczenia jeśli chodzi o ilość słów kluczowych, dla których powinna się wyświetlać reklama.

Jak pokazuje nasze doświadczenie znacznie tańszym rozwiązaniem dla reklamodawców jest wybranie płatnej formy reklamy ze względu na ilość słów kluczowych oraz trafność odpowiedzi wyszukiwarki.

Kryterium: czas oczekiwania na efekty

Zastosowanie linków sponsorowanych to natychmiastowy efekt w postaci reklamy akceptowanej przez internautów, to jednocześnie największy plus i przewaga tej formy reklamy nad pozycjonowaniem.

Pozycjonowanie w porówaniu do linków sponsorowanych wymaga ogromnych nakładów czasowych. Jeśli chodzi o czas kwalifikowania witryny to okres oczekiwania na rezultaty może wynieść czasami nawet 2 miesiące, przy czym rezultaty nigdy nie są pewne. W przypadku słów kluczowych bardzo popularnych, czas oczekiwania na wyniki w pozycjonowaniu może wynieść nawet pół roku. Oczywiście również w internecie istnieje coś takiego jak konkurencja :), która też chce być na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania korzystając z możliwości pozycjonowania, więc to, że w końcu uda się wypozycjonować daną witrynę na pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania, nie oznacza, że tydzień później będzie ona na takich samych wysokich pozycjach.

Linki sponsorowane / reklama AdWords pozwoli Twojej firmie pojawić się wśród innych reklamodawców z Twojej branży, również tych największych, więc nawet z nimi możesz śmiało konkurować swoją ofertą.

Kryterium: dodatkowe działania

W przypadku pozycjonowania witryny nader często wymagane są dodatkowe prace związane z optymalizacją witryny, jest to źródło dodatkowych, kolejnych kosztów dla reklamodawcy. Jeśli natomiast stosujemy linki sponsorowane żadne dodatkowe działania nie są konieczne.

 

Z analizy wg powyższych kryteriów wynika jasno, że kampania reklamowa prowadzona jako linki sponsorowane jest metodą szybszą, pewniejszą i bardzo często tańszą niż szeroko obecnie reklamowane pozycjonowanie. Jeśli nadal nam nie wierzysz, sprawdź osobiście, że firmy które reklamują swoje usługi pozycjonowania, same korzystają z linków sponsorowanych.

STRONYWWWOpole
Reklama w sieci to nie wszystko, co możesz zrobić by pozyskać Klientów. Równie ważnym jest, by Twój serwis www był niebanalny i ciekawy. Odwiedź StudioGrafiki.com :strony www, to nasza oferta, przygotujemy Ci atrakcyjny graficznie serwis www oraz spójne materiały do druku.


Copyright © 2024  AtmaNet   Wszelkie prawa zastrzeżone
Skuteczne kampanie reklamowe w Google