Dlaczego miałbyś płacić za reklamę w postaci linków sponsorowanych skoro możesz zastosować tzw. pozycjonowanie, które nic nie kosztuje? Otóż, wbrew pozorom reklama płatna zwana linkami sponsorowanymi wcale nie jest ani droższa od "darmowego" pozycjonowania ani mniej efektywna. Powiedzmy sobie wprost, pozycjonowanie nic nie kosztuje. Dokładniej mówiąc, proces pozycjonowania w wyszukiwarce Google nic nie kosztuje. Kosztem w tym procesie jest usługa firm zewnętrznych polegająca na takich działaniach, które sztucznie "podnoszą" daną witrynę w wynikach wyszukiwania.
Poniżej możesz zapoznać się z porównaniem linków sponsorowanych i pozycjonowania w ujęciu różnych kategorii.
Linki sponsorowane pojawiają się po prawej stronie wyników wyszukiwania lub na samej górze wyników wyszukiwania - reklamy oznaczone są jako "linki sponsorowane". W przypadku pozycjonowania, linki do serwisów widzimy poniżej górnych linków sponsorowanych, są to tzw. wyniki naturalne.
Kategoria: częstotliwość klikania internautów
Wyniki wyszukiwania na samej górze i po prawej stronie to obszary najczęstszego klikania internautów. Ponieważ linki sponsorowane nie wyróżniają się znacznie od wyników naturalnych większość internautów nie widzi różnicy pomiędzy linkami sponsorowanymi a wynikami naturalnymi. Ponadto, ponieważ informacje zawarte w linkach sponsorowanych są zgodne z tym czego poszukuje internauta nie są one odrzucane jako niechciana reklama.
Kategoria: koszty reklamy
linki sponsorowane: | pozycjonowanie: |
opłaty za reklamę | brak opłat za informację o serwisie www |
Linki sponsorowane są oczywiście płatną formą reklamy. Teoretycznie nie ma ograniczenia jeśli chodzi o ilość słów kluczowych, dla których powinna się wyświetlać reklama.
Jak pokazuje nasze doświadczenie znacznie tańszym rozwiązaniem dla reklamodawców jest wybranie płatnej formy reklamy ze względu na ilość słów kluczowych oraz trafność odpowiedzi wyszukiwarki.
Kryterium: czas oczekiwania na efekty
Zastosowanie linków sponsorowanych to natychmiastowy efekt w postaci reklamy akceptowanej przez internautów, to jednocześnie największy plus i przewaga tej formy reklamy nad pozycjonowaniem.
Pozycjonowanie w porówaniu do linków sponsorowanych wymaga ogromnych nakładów czasowych. Jeśli chodzi o czas kwalifikowania witryny to okres oczekiwania na rezultaty może wynieść czasami nawet 2 miesiące, przy czym rezultaty nigdy nie są pewne. W przypadku słów kluczowych bardzo popularnych, czas oczekiwania na wyniki w pozycjonowaniu może wynieść nawet pół roku. Oczywiście również w internecie istnieje coś takiego jak konkurencja :), która też chce być na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania korzystając z możliwości pozycjonowania, więc to, że w końcu uda się wypozycjonować daną witrynę na pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania, nie oznacza, że tydzień później będzie ona na takich samych wysokich pozycjach.
Linki sponsorowane / reklama AdWords pozwoli Twojej firmie pojawić się wśród innych reklamodawców z Twojej branży, również tych największych, więc nawet z nimi możesz śmiało konkurować swoją ofertą.
Kryterium: dodatkowe działania
W przypadku pozycjonowania witryny nader często wymagane są dodatkowe prace związane z optymalizacją witryny, jest to źródło dodatkowych, kolejnych kosztów dla reklamodawcy. Jeśli natomiast stosujemy linki sponsorowane żadne dodatkowe działania nie są konieczne.
Z analizy wg powyższych kryteriów wynika jasno, że kampania reklamowa prowadzona jako linki sponsorowane jest metodą szybszą, pewniejszą i bardzo często tańszą niż szeroko obecnie reklamowane pozycjonowanie. Jeśli nadal nam nie wierzysz, sprawdź osobiście, że firmy które reklamują swoje usługi pozycjonowania, same korzystają z linków sponsorowanych.